عجیب ترین

عجیب ترین

عجیب ترین

عجیب ترین

  • ۰
  • ۰

توسعه روز افزون خطوط ریلی را بعد از انقلاب اسلامی هم می توان شاهد بود. بنابراین وزارت راه و شهرسازی و معاونت ساخت و توسعه راه آهن هم چنین مسئولین بندرها و فرودگاه ها کار ساخت ایستگاه های راه آهن را بر عهده داشتند. یکی از کارهای مهمی که بعد از انقلاب اسلامی در زمینه راه آهن انجام گرفت برقی نمودن خط راه آهن بود که قرار داد آن را در سال 1354 با روس ها نوشته بودند و در سال 1361  برای مسیر جلفا – تبریز این کار را عملی نمودند. بنابراین می توان گفت اولین خط راه آهن برقی در ایران می باشد. برای خرید بلیط قطار تهران مشهد میتوانید از طریق سایت مستر بلیط اقدام کنید.


 

ایستگاه راه آهن تهران

از ایستگاه هایی که برای خطوط ریلی احداث نمودند ایستگاه راه آهن تهران می باشد. در بزرگترین خیابان خاورمیانه و جنوبی ترین نقطه از آن یعنی خیابان ولیعصر در کنار میدان راه آهن توانستند ایستگاه راه آهن تهران را احداث نمایند. ایستگاه راه آهن تهران به عنوان یکی از قدیمی ترین ایستگاه های شناخته می شود. قدمت این ایستگاه به 90 سال پیش باز می گردد که به هزاران میلیون مسافر تا به امروز خدمت رسانی کرده است و تاکنون به عنوان یکی از ایستگاه های مهم کشور به شمار می رود. بدون شک هر مسافری یک بار از این ایستگاه گذر کرده مخصوصا افراد سالخورده ای که خاطره های بیشماری را با این ایستگاه دارند.

 

تاریخچه ایستگاه راه آهن تهران

در سال 1306 هم زمان با ساخت راه آهن ایستگاه راه آهن تهران را هم احداث نمودند این کار به دست رضا شاه پهلوی انجام گرفت اما باید بگوییم افتتاح ایستگاه راه آهن تهران از چند سال قبل شروع شده بود. تا حدود 3 سال قبل از ساخت ایستگاه راه آهن تهران هیچ ایستگاه راه آهنی در ایران وجود نداشت. با مالیاتی که برای قند و شکر در نظر گرفتند توانستند هزینه احداث ایستگاه راه آهن تهران را به دست بیاورند . در سال 1305 این پروژه را به تصویب رساندند.

14 سال تمام خط راه آهن تهران تبدیل وسیله ای برای  جا به جایی تجهیزات و مهمات منافقان شده بود. زمانی که تصمیم می گیرید که به صورت اینترنتی بلیط قطار خود را تهیه نمایید می توانید یا به دفترهای آژانس مسافرتی مراجعه نمایید یا از طریق سایت معتبر مستر بلیط برای سفر مورد نظر خود بلیط مورد نیاز را تهیه کنید.

قطار تهران - آنکارا حرکت کرد - ایرنا

https://vazeh.com/n16031870/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D9%87%D9%86-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

 

  • ۹۹/۰۵/۲۵
  • ملیکا حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی