عجیب ترین

عجیب ترین

عجیب ترین

عجیب ترین

  • ۰
  • ۰

پتروس گونسالووس؛ مرد جنگلی

در سال ۱۵۳۷ نوزاد عجیبی در جزیره ی تنفریف اسپانیا متولد شد که تمام بدنش پوشیده از مو بود. والدین این کودک تصور می کردند او به یک مرض شیطانی مبتلا است (در آن زمان مردم هنوز چیزی از بیماری هایپرتریکوز یا سندروم پرمویی نمی دانستند) و وقتی پتروس ۱۰ ساله شد او را به دزدان دریایی فرانسوی فروختند. دزدان دریایی به پتروس «مرد جنگلی» می گفتند و او را به هنری دوم، پادشاه فرانسه معرفی کردند.

8361521_512

هنری دوم متوجه هوش زیاد این کودک عجیب شد چون پتروس زبان فرانسه را به سرعت یاد می گرفت. به دستور پادشاه پتروس به خوبی تحت آموزش قرار گرفت. بعد از مرگ پادشاه، همسر او یعنی کاترین دمدیسی از پتروس مراقبت می کرد. در برخی منابع آمده است که حتی کاترین برای ازدواج پتروس پیش قدم شد. زن زیبایی که به همسری پتروس درآمد دستیار ملکه بود که کاترین نام داشت.

پتروس و همسرش کاترین

اگرچه این زوج از دو خانواده ی کاملا متفاوت بودند اما ازدواج پایداری داشتند. پتروس و کاترین صاحب ۶ فرزند شدند که ۴ تای آن ها ویژگی ظاهری پدرشان را به ارث بردند. معروف ترین فرزندان آن ها، دختران شان به نام ماگدالنا و آنتوانت بودند.

8361522_965

ماگدالنا و آنتوانت دختران پتروس

اما بعد از مرگ ملکه، خانواده ی گونسالوس محبوبیت خود را در دربار فرانسه از دست داد. بنابراین پتروس به همراه خانواده اش به ایتالیا رفت و آن ها در آنجا تحت حمایت مارگارت، حاکم هلند زندگی کردند. بعد از مدتی این خانواده به شهر ویتربوی ایتالیا نقل مکان کردند و پتروس در سن ۸۱ سالگی در آنجا از دنیا رفت.

سرگذشت پتروس نه تنها راز شکل گیری داستان مشهور «دیو و دلبر» بود بلکه دانشمندان را بر آن داشت تا درباره ی بیماری هایپرتریکوز تحقیق کنند.

۲- فرانچسکو لنتینی؛ بازیکن فوتبال سه پا

فرانچسکو در سال ۱۸۸۹ در ایتالیا با سه پا متولد شد اما همه ی ۱۱ خواهر و برادر دیگر او ظاهری طبیعی داشتند. طولی نکشید که والدین فرانچسکو از نگهداری از او سر باز زدند و او را به خاله اش سپردند که او هم بعدها فرانچسکو را به پرورشگاهی مخصوص کودکان معلول فرستاد.

فرانچسکو بعد از دیدن کودکانی که توانایی شنیدن یا حرف زدن نداشتند یا معلول ذهنی بودند متوجه شد که مشکل او چندان جدی نیست چون او قادر بود از زیبایی های دنیا لذت ببرد.

بنابراین، فرانچسکو تصمیم گرفت استفاده از بدنش را یاد بگیرد. او دوچرخه سواری و فوتبال را یاد گرفت، در سن ۸ سالگی به امریکا رفت، در آنجا بزرگ شد و تبدیل به یک هنرمند Artist سیرک شد.

نمایش های مرد سه پا طرفداران زیادی داشت و فرانچسکو تصمیم گرفت از این فرصت برای کمک به انسان هایی که درگیر مشکل هستند استفاده کند. او زندگی نامه ی خود را نوشت و آن را در نمایش هایش می فروخت.

فرانچسکو در این کتاب توضیح داده بود که چطور توانست با مشکلش زندگی کند و با تبدیل شدن به یک هنرمند سیرک بیشترین استفاده را از این مشکل ببرد.

علاوه بر این، فرانچسکو تلاش کرد به علت مشکل جسمانی اش پی ببرد. او یافته هایش را در اختیار زنان گذاشت تا بدانند در زمان بارداری باید از چه کارهایی پرهیز کرده و بتوانند از چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

فرانچسکو در سن ۳۰ سالگی شهورند امریکا شد و با زنی به نام ترزا موری ازدواج کرد. آن ها صاحب ۴ فرزند سالم شدند. فرانچسکو تا پایان عمر به اجرای نمایش ادامه داد و در ۷۷ سالگی از دنیا رفت.
8361523_100

  • ۹۹/۰۲/۰۲
  • ملیکا حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی