عجیب ترین

عجیب ترین

عجیب ترین

عجیب ترین

  • ۰
  • ۰

به طور کلی دو نوع بلیط چارتری هواپیما داریم. یکی به زمانی بر می گردد که چارترکننده بخواهد تمام صندلی های یک هواپیما را خریداری کرده و بلیط آن را بفروشد که اصطلاحا به این کار فول چارتر گفته می شود. در نوع دوم چارترکننده تنها برخی از صندلی های یک هواپیما را اجاره یا خریداری می کند، که این حالت از چارتر را سیت چارتر می نامند. حال اینکه سیت چارتر خود در 3 گروه قرار می گیرد: گروه اول برای مواقعی است که چارترکننده برخی از صندلی های را در یک محدوده زمانی اجاره کرده باشد، که به آن سیت چارتر شناور می گویند. گروه دوم مربوط به هواپیمایی می باشد که صندلی های آن برای یک مسیر به صورت رفت و برگشت، چارتر شده است. در آخرین حالت، تعدادی از صندلی های مشخص شده یک هواپیما و در یک تایم تعیین شده، برای مسیری دو طرفه اجاره داده می شود.

دلایل تغییر نرخ بلیط های چارتر

قبل از اینکه به سراغ سر تیتر مناسب ترین زمان تهیه بلیط چارتر برویم، باید بگوییم که چه عواملی موجب بالا و پایین شدن هزینه این نوع بلیط می شود. پیش از این توضیح دادیم که بلیط های چارتر توسط افرادی در قالب فول چارتر یا سیت چارتر خریداری می شوند و به وسیله مراکز فروش مجاز مانند آژانس های مسافرتی عرضه می گردند. چنانچه تقاضا برای این بلیط ها زیاد باشد، مسلما هزینه آنها بالا خواهد رفت، مثلا در ایامی مانند نوروز، مسافرت های زیادی در سطح کشور صورت می گیرد که همین امر موجب بالا رفتن قیمت بلیط می شود. همینطور در ماه محرم که حجم سفر به شهرهای زیارتی روند صعودی دارد، نرخ بلیط چارتر گران تر از حالت عادی می باشد مثلا بلیط چارتر مشهد به دلیل اینکه معمولا تقاضا برای آن زیاد است قیمت بیشتری دارد. از طرفی مسیرهایی که تقاضا برای سفر به آن کم است، بلیط با قیمت خیلی کمتری عرضه می شود.

http://baazar.famblog.ir/post/30

 

  • ۹۹/۰۴/۱۱
  • ملیکا حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی