عجیب ترین

عجیب ترین

عجیب ترین

عجیب ترین

  • ۰
  • ۰

بیشتر مردم فکر می کنند که برای داشتن یک خودرو خاص باید حتما آن را خریداری کنند، امروزه این امکان فراهم شده که با صنعت اجاره خودرو چه به صورت اجاره خودرو با راننده و چه به صورت دربست و یا کرایه ماشین با راننده دیگر نیازی به خرید ماشین نباشد. کسانی که با سرمایه خود به دنبال کار کردن و کسب سود هستند پول خود را برای خریدن ماشین های لوکس خرج نمی کنند و با استفاده از اجاره خودرو می توانند با سرمایه ای که در اختیار دارند به خوبی مشغول تجارت شوند و سرمایه مورد نظرشان از گردش های مالی خارج نمی شود، از طرفی دیگر هم این امتیاز برای اجاره کنندگان ماشین وجود دارد که از هزینه های خودرو مثل خرابی قطعات و هزینه بیمه و افت قیمت ماشین معاف شوند. برای کسانی که ماشینی را اجاره می کنند طبیعی است که خودرویی را که اجاره می کنند از هر نظر مثل موتور و بدنه تمیز باشد، این موضوع باعث می شود که اجاره دهندگان ماشین نهایت تلاش خود را داشته باشند تا خودرویی سالم تهیه کنند و در اختیار مشتریان قرار دهند، برای سلامت خودرو کارکرد خودروی خریداری شده از فاکتورهای مهمی به شمار می آید معمولا خودروهایی که از کارکرد بالایی برخوردار هستند هم از لحاظ فرسودگی و از لحاظ موتوری و بدنه خودرویی ضعیف به شمار می روند از این رو در هنگام خرید این نوع از خودروها با مشکلاتی رو به رو خواهد بود. گاهی اوقات مهمانانی از شهرهای دیگر و یا کشورهای خارجی دارید که شما می توانید با اجاره کردن خودرو به استقبال یا برای بدرقه آن ها بروید. برای اجاره نمودن ماشین مورد نظر خود باید چند روز قبل از اینکه ماشین را لازم داشته باشید به شرکت اطلاع دهید تا خودروی مناسبی را بتوانید اجاره کنید.

از هنگامی که صنعت اجاره خودرو در شهرهایی مثل تهران و کرج و دیگر شهرها رواج پیدا کرده است فرهنگ استفاده از ماشین های لوکس و با کیفیت به جامعه سرایت نموده که این باعث به وجود آمدن شرکت های خودرو ساز داخلی برای کیفیت محصولات می شود. خیلی از افراد تصور می کنند که شغل اجاره دادن ماشین از شغل های تجملاتی می باشد و نیاز اساسی برای مردمان جامعه نمی باشد، اما با کمی تامل در خواهید یافت که این شغل تاثیرات زیادی بر روی رفاه حال افراد جامعه داشته است. اجاره دادن خودرو برای افرادی که پول خرید ماشین های لوکس را ندارند و یا از سرمایه برای کسب و کار استفاده می کنند نیاز آن ها را به داشتن ماشین بر طرف می کند و حتی فرهنگ داشتن خودرو های بدون استفاده و هزینه های نگهداری از آن ها را کم می کند. افرادی که در شهر برای جا به جایی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند در هنگام مسافرت نیاز مبرمی به ماشین دارند و مجبور می شوند که برای انجام کارهای خود ماشینی را اجاره کنند. اکنون شرکت های خصوصی، دولتی، موسسات، بانک ها و شرکت های عمومی به کرایه نمودن ماشین روی آورده اند، دلیل آن هم این است که نگهداری از خودرو و هزینه های آن و غیرتخصصی بودن افراد باعث به وجود آمدن هزینه های زیادی برای آن ها می شود. بدون شک شرکت های اجاره خودرو به خوبی می دانند که چه ماشین هایی بدون توجه به برند آن ها برای کرایه دادن مناسب می باشند. اکثرا مشتریان به دنبال کرایه ماشین های لوکس و گران قیمت هستند اما افرادی هم وجود دارند برای اجاره نمودن ماشین به کیفیت و قیمت مناسب آن توجه دارند. برند های کیا، مزدا، تویوتا و ماشین های ایرانی از لحاظ کیفیت و قیمت بسیار مناسب هستند اما شرکت های بنز، بی ام و پورشه و... را برای مراسمات و تشریفات خاص مورد استفاده قرار می دهند که از هزینه های بالایی هم برخوردار هستند.

کرایه ماشین از لحاظ حقوقی

از دیدگاه حقوقی اجاره یک نوع قرارداد به شمار می رود که به قرار آن انتقال مالکیت یک وسیله خاص یا هر چیز دیگری به طور موقت به شخص دیگری داده می شود. کرایه برای هر چیزی که با استفاده از آن تمام نشود و به طور کلی ماندنی باشد ممکن است، برای مثال ماشین چیزی است که هنگام استفاده کردن از آن تمام نمی شود و مال باقی می ماند به همین دلیل از لحاظ قانونی کرایه دادن و اجاره کردن ماشین مشکلی ندارد. نکته ای که در هنگام اجاره نمودن ماشین باید رعایت شود این است که فرد مستجر باید رفتاری مناسب با وسیله داشته باشد و گرنه هر رفتار نامتعارفی به عنوان رفتاری عمدی به حساب می آید که فرد کرایه کننده مقصر می شود و در صورتی که هر گونه خسارتی به مال وارد کرده باشد باید آن را جبران نماید، از طرفی دیگر اگر فردی که ماشین را اجاره می کند رفتار مناسبی با خودرو داشته باشد ولی بازهم ماشین دچار خسارت شود در قبال خسارت هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

https://mrbilit.com/mag/advantage-rent-car-without-driver/

  • ۹۹/۰۴/۱۷
  • ملیکا حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی